Hilang Punca Pendapatan & Masih Perlu Menyara Keluarga


Hilang Punca Pendapatan & Masih Perlu Menyara Keluarga


MarhaenMY - Mohammad Shahrul Nizam Bin Mashudi
Kuantan, Pahang
Published: Oct 05, 2021
100%
RM 5,000.00 RM 5,000.00


0.0
Baki Lot Diperlukan
500.0
Lot Telah Terbeli
207
Penyumbang
513
Pengunjung

1 Lot = RM 10.00
500 Lot Ditawarkan

Assalamuailaikum. Saya kena kuarintin sekeluarga . Lepas saya habis kuarintin sepatutnya saya dah boleh kerja . Saya kerja sparepart motor je . Tapi sampai sekarang bos saya tak cakap apa2 ,duit nak pinjam pun saya tak dapat . Saya jaga mak saya yang da berumur 50 lebih tahun yang sakit saraf dan jantung pakai battery . Saya nak bawak mak saya g hospital pun kena naik motor je .

 

Motor pun saya tak bayar sbb takde duit . Mak dengan ayah saya ada masalah sikit . Jadi dua2 duduk berasingan . Mak saya dah tak boleh buat kerja nak jalan pun tak boleh . Setiap bulan kena pergi hospital untuk kardio . Mak saya sakit dah 3 tahun dan selalu ulang alik ke hospital . Mak saya kena pakai battery jantung tu dah 5 tahun . Mak saya tak ada makan ubat sebab hospital tak bagi pun ubat . Cuma kena datang temu janji selalu je . Sekarang dia memang tak boleh buat apa2 kalau minum air pun jadi penat . Mak saya selalu pergi Hospital Tengku Ampuan Afzan dekat Kuantan, Pahang.

 

Saya dah cuba cari kerja banyak tempat tapi tak panggil2 lagi . Kami duduk rumah dan sewa rumah sebulan RM600 dan tanggungan saya kena tanggung ialah 4 org. Saya dah kahwin dan ada seorang isteri dan seorang anak berusia 10 bulan . Anak saya guna pampers dalam sebulan 2kali , susu pulak 3/4 kali dalam sebulan . Isteri saya tak bekerja . Buat masa sekarang punca pendapatan kami daripada pinjam duit daripada adik beradik dan kadang2 jual apa yang ada jela macam besi buruk . Saya tak pernah dapat bantuan dari mana2 zakat ke . Sebab saya tak pernah mohon . Saya ada 12 adik beradik . Tapi ada yg mak saya bagi orang jaga sebab dulu saya susah . Mak saya tak mampu nak jaga anak2 dia . 

 

Saya dah tak tahu nak mintak tolong dengan sape lagi . Lepas untuk saya beli susu anak pun takpe . Kalau makanan pulak saya selalu lauk tu kadang saya pergi ambik kat foodbank je . Nak beli susu pampers dia pun susah sekarang . Rumah sewa pun ada tungakkan dan bil api pun ada tungakkan . Dengan bantuan ni semoga boleh ringankan beban yang saya hadapi . 😊

Read More


Terima kasih diatas sokongan anda!
Baki lot telah mencukupi.

Recent Contribution
Farah  RM110.00
Top Contribution
Azman  RM200.00
First Contribution
Shajiha  RM80.00

0.0

Baki Lot Diperlukan

500.0

Lot Telah Terbeli

207

Penyumbang

513

Pengunjung

Terima kasih diatas sokongan anda!
Baki lot telah mencukupi.

Recent Contribution
Farah  RM110.00
Top Contribution
Azman  RM200.00
First Contribution
Shajiha  RM80.00

Kempen Lain