Bantuan Modal Niaga Selepas Hilang Pendapatan Akibat PKP

1 Lot = RM 10.00
350 Lot Ditawarkan

Saya dan suami pernah buka gerai awal tahun lalu , saya berniaga ayam goreng RM1 dan sarapan pagi depan Tunas Manja Tg Lumpur Kuantan, Pahang tapi dah lama tutup dalam 4 bulan lebih macam tu , sebab pandemic , saya dengan suami dh cuba ikhitar kerja dengan orang , tapi tak dapat , suami cuma buat perkhidmatan hantar barang je sebab kami hanya ada motor je semasa kami tiada pendapatan , semasa pademik gerai kami tak ramai orang dan sewa tapak RM10 sehari sampaikan barang jualan tak laku dan rosak ,kewangan pun dah takde.

 

Saya ada anak seorang umur baru 6 bulan. Sekarang cuma harap duit dari perkhidmatan runner suami je , itu pun cukup cukup makan sebab suami dapat selalu RM40 paling banyak, tak termasuk dengan perbelanjaan rumah dan anak , runner tu tak setiap hari ada sebab cari orang panggil cod tak ramai. Jadi sekarang kerajaan dan umum fasa 3 & 4 jadi saya ada peluang boleh berniaga balik , cuma takda modal untuk mula semula , beberapa hal tertunggak , motor dan rumah ada yang tertunggak.

 

Rumah sewa kami RM350 sebulan. Keperluan asas anak biasa dalam RM200 lebih untuk sebulan dan macam keperluan makanan kitorang dalam masa 4 bulan ni tak tahu la berapa sebab beli lauk hari hari sikit sikit mcm tu. Semoga ada peluang saya untuk berniaga balik ,untuk teruskan mencari makan




293
Baki Lot Diperlukan
57
Lot Telah Terbeli
17
Penderma
 
RM 570.00 16.29%

















Organisasi:


MarhaenMY - Wan Azeeana Razleen Binti Wan Rawi @ Wan Mohd Nazri