Baru Memulakan Hidup Yang Baru

1 Lot = RM 10.00
200 Lot Ditawarkan

Salam.

 

Sebelum PKP saya bekerja sebagai pomen di sebuah bengkel di bukit beruntung.. Bila covid melanda dunia, bengkel tempat saya kerja kejap bukak kejap tutup. lepas tu saya kerja part time je, itu pun dapat RM40 sehari tu pun bila ada pomen cuti saya ganti.. Saya pendapatan yang selama ni mampu menanggung keluarga makin berkurang sehingga kenderaan saya di tarik dan macam2 lagi yang tertunggak.

 

Sampai lah pertengahan 2020 isteri saya mula bosan dan hari2 memintak cerai dengan saya kerana saya tak mampu lagi nk tanggung mereka..tuan rumah mula halau saya mintak saya keluar dari rumah. Saya mula keluar dan menetap rumah kosong yang berdekatan..anak saya berumur 9 bulan berteman saya walau pun kami susah tapi saya kuat bila anak saya ada dengan saya.Waktu saya bercerai saya tak mampu nak buat apa2 lagi...Kami ada dua anak sorang dua tahun sorang 4 tahun..Anak saya dan isteri gilir jaga seminggu saya seminggu dia..saya sentiasa memintak bantuan orang sampai sekarang saya tak dapat apa2 bantuan..saya susah nak mintak tolong orang tapi pasal anak saya sanggup mengemis..sekarang saya di halau lagi dengan tuan rumah tapi sebab kan 7 bulan tidak membayar sewa rumah, sebulan rumah sewa RM450.

 

Saya tiada perlajaran PMR DAN SPM saya tak ada.Kerja sekarang makin susah nak dapapada 22/11/2021 baru saya mula bekerja hari pertama dan gaji bersih bos cakap RM1250.Saya tak ada duit tambang bekerja tak ada duit belanja pergi kerja dan berjalan kaki sejauh 2 kilomiter demi untk sara hidup saya sanggup buat apa2 pun.. saya tak pernah dapat mana2 bantuan dan keperluan asas saya memang dah tak ada sekarang..saya ada cuba nasib dekat lembaga hasil, kalau ada rezeki ada la..




0
Baki Lot Diperlukan
200
Lot Telah Terbeli
30
Penderma
 
RM 2,000.00 100%

Terima kasih diatas sokongan anda!
Sumbangan dana telah mencukupi dan ditutup.

















Organisasi:


MarhaenMY - Muhammad Farhan bin Suhaimi